måndag 14 december 2009

min första pojkvän

det har jag ju glömt. men på bussen mot matchen i lördag träffade jag min första pojkvän :) den historien är rätt söt.

and it goes like this....
jag är i ålder kanske 8 år, han är ett år äldre. vi har umgåtts mycket eftersom min styvfar och hans pappa jobbar på samma jobb. fjällresor och middagar ihop. fast egentligen leker jag mer med hans lillebror.

i alla fall så bestämmer jag mig för att fråga chans på han. så jag skriver en liten lapp och frågar om jag får chans på han. gör tre rutor han kan kryssa i. ja, nej eller kanske. smugglar ner lappen i hans jacka där den hänger utanför matsalen.

får inge svar! nåja, kall och hård som jag är redan då, skiter jag i det och går vidare ;)
några månader senare är det dags för vinterjackan igen. där är jag och några kompisar i pulkbacken och jag känner något i min ficka.
det är lappen!!!
och han hade kryssat ja :)
lyckan är fullständig!
springer hem och ringer och frågar om jag fortfarande har chans. visst har jag det.

vad gör vi då under tiden vi är tillsammans. vi byter frimärken, jag blir bjuden på hans kalas och jag leker som vanligt med hans lillebror. haha!
vi har på senare år kommit på det att vi aldrig gjort slut med varann. som tur är har han en väldigt förstående fru, som accepterar att ingen av oss vill göra slut med den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar