måndag 16 november 2009

sleep tight

just ja, har ju glömt berätta om min senaste i raden av udda drömmar.

jag var i alla fall bjuden på hemmafest (som det så fint heter) hos fjortisbloggaren
dessie, som av någon konstig anledning bodde i min lägenhet. i alla fall så kom vi på att vi skulle gå och bada. för att ta sig till stranden var man tvungen att gå en bit och då är vi helt plötsligt i uppsala.

jag fick i uppdrag att guida Steve Yzerman. han var ovanligt kort i drömmen, men eftersom jag aldrig sett han live så tänkte jag inte så mycket på det. när vi kommer till torget i uppsala så är det ett marching band som står utan för ett slott och spelar för kungen. kanske inte så konstigt, men alla var sånna där star wars soldater stormtroopers eller va 17 dom heter. där står dom och spelar trumpeter, cello, saxofoner och så vidare.

vi tog oss aldrig till straden, vi stannade och lyssnade på musiken, där var en massa folk jag inte sett på länge som stog och diggade med i musiken. helt plötsligt är det festivalen och sen vaknade jag.

hm, kanske skulle starta en drömkategori, kanske någon psykologstuderande som kan roa sig med att analysera min drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar