lördag 21 november 2009

raggningsförsök på sms

just ja, har ju glömt berätta. i veckan när jag satt och vek lite tvätt så plingar det till i min mobil. från ett nummer jag inte hade i telefonboken kommer frågan "sugen på en dejt idag?". nyfiken som jag är kollar jag naturligtvis upp nummret. det går till en lin*a e**ksson i kö***g.
här följer smsen.

jag: nu tror jag det hamnade lite fel :)

lin*a: vem är du då?

jag: vet du inte det om du har mitt nummer? lite långt att åka för en dejt och så gillar jag killar

lin*a: jag är kille det är min systers telefon. bör i västerås bor du?

jag: bor inte i västerås. vart har du fått tag i mitt nummer ifrån?

lin*as bror: ingen aning. hur gammal är du?

jag: nog borde du veta vart du fått det ifrån eller knappa du bara in ett valfritt nummer?

sen följer en massa sms om hur ser du ut? var bor du? jag jobbar som kock vi kanske skulle gå på dejt osv osv. till slut får jag ett mess där han skriver att han knappat in dom två sista siffrorna fel.

jag: tack det var bara det jag ville veta. hej då.

är folk verkligen så desperata att dom knappar in ett nummer och frågar om dejt? ligger mitt nummer ute och skräpar någonstans? var det bara någon som drev med mig? frågorna är många och jag lär nog aldrig få något svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar