tisdag 29 januari 2013

undra om jag skulle känna mig säkrare om jag fick en ny ytterdörr

att det försvinner saker i min lägenhet har jag ju berättat om tidigare.
kläder finns helt plötsligt inte längre.
saknar till exempel min vår/höst jacka som jag köpte förra hösten. så om någon vet med sig att jag av någon konstig anledning lämnat den hos er. meddela mig. annars får jag helt enkelt skylla på min klädkammare a.k.a bermudatriangeln.
nagellack is missing in action. örhängen saknas. sockar försvinner, men det är ju i och för sig inget ovanligt.
ja listan kan göras lång.

men nu har det försvunnit två saker till som egentligen inte borde försvinna.
min bb kräm är puts väck. jag vet med säkerhet att jag använde den för tre helger sen. inne på min toalett. efter det är den försvunnen.
sen saknar jag även en till sak. men det håller jag hemligt med vad det är tills jag städat skåpet där det borde finnas. å det är en sak som jag absolut aldrig tar med mig någon annanstans. typ som min dammsugare. det är även en sak som är enbart till för mig och inte till nytta för den minsta lilla inbrottstjuv. så tills jag kollat igenom hela skåpet får det helt enkelt heta att saken är oanträffbar.

börjar nästan tro att jag går i sömn och antingen kastar eller gömmer saker på konstiga ställen. ni kanske minns socklåde incidenterna. Nummer 1. och Nummer 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar