torsdag 3 januari 2013

måste bara tipsa igen

efter några veckor med gellack från depend har jag kommit till följande slutsatts.
köp det!!!
lätt att måla dit.
sitter perfekt.
högblankt hela tiden.
och på tio minuter är det färdigt. naglarna är torra!

för mig var det så att efter en och en halv vecka hade färgen krupit rätt långt upp från nagelbanden. det var dags för det enda jag var lite orolig för.
hur det skulle gå att ta bort färgen?
men det var hur enkelt som helst. naglarna kändes lite "torra" efteråt. men lite fet kräm på händerna och naglarna kändes som vanliga igen.

provade att köpa en färg från kicks (orly). blev inte lika nöjd med det märket. färgen var lite blaskigare och täckte inte lika bra. det var dessutom hundra kronor dyrare!
överhuvudtaget är kicks grejer dyrare. ett startkit från orly går på över tusenlappen. startkit från depend går på snäppet under sexhundra.
nu vet jag att det i skellefteå/umeå området är svårt att få tag i gellack. speciellt depends. men vänta hellre på att det kommer in eller kolla upp på internet. bland annat säljer faktiskt kicks depend sakerna på sin hemsida, tyvärr inte i de fysiska butikerna.

å vet ni vad det bästa är? jag behöver inte gå runt och se ut som white trash med nagellacket avskavt! nu när jag ska byta färg ska jag faktiskt prova med vanligt lack och se om det sitter lika bra. återkommer med resultat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar