onsdag 9 januari 2013

det går inte alltid som man planerat

egentligen skulle jag tillbringa nästa helg i sälen. detta blir tyvärr inte av på grund av orsaker jag inte kan göra något åt.
detta var en resa jag sett fram emot ända sen jag fick frågan om jag ville följa med. en resa som på ett sätt känts så overklig att varje gång jag påmint mig själv fått ett fånigt leende på läpparna.
jag i fjällen lixom!
minns inte ens när jag var på ett fjäll sist. men det måste varit någon gång där i början då carvingskidan blev populär. jag hade i alla fall min mammas gamla slalomskidor och hade träningsvärk i flera dagar efteråt. jag tog bussen från skellefteå till hemavan. en resa på ungefär sex timmar med byte i lycksele och stopp i små byar efter vägen.

under min uppväxt var vi rätt mycket i fjällen då vi hade tillgång till en stuga i klippen.
jag har tillbringat åtskilliga timmar i tärnaby och hemavanbackarna. åkt samma lift som stenmark och strand.
jag har förätit mig på blåbärsmjukglass och druckit alkoholfria drinkar på högfjällshotellet.
jag har sett luleå hockey vinna sm-guld i stockstugan.
jag har ätit limpmackor med ost och druckit varm choklad sittandes på ett renskinn i en snögrotta.
några av mina bästa minnen är från den tiden.

nu får slalom-musklerna vänta ett tag till.
till nästa gång.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar