onsdag 30 januari 2013

nästa gång jag ska beställa något ska jag använda manus

den här kontaktslins historien kommer antingen
a) dra ut tills jag ger upp och opererar ögonen eller
b) ruinera mig

det har ju varit några svängar. som det här och det här och det här.
senast jag var och beställde mer dyra linser hittade hon inte dem i datorn. (de billiga åkte ju ner i toan då de envisades med att vara osynliga dessutom trivdes jag inte riktigt med dem och hann aldrig få optikerns godkännande)
de har nog slutat tillverkas sa hon. men efter lite samtal hit och samtal dit så kom vi fram till att hon skulle undersöka lite mer och höra av sig.
lite senare ringde hon upp och undrade vilken färg jag funderade på. jag sa blå och hon la in en beställning.
igår fick jag ett sms om att de kommit in, så glad i hågen skuttade jag iväg till optikerna. lådan plockades fram och i den låg det linser för ett halvår. sex stycken månader. tolv små glasburkar. en hel jävla låda.en summa på över 3000 kronor. 
inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
med en utlandsresa om två veckor tyckte jag att de 530 kronorna som ett par kostar räckte gott och väl denna månad.

så här i efterhand borde jag kanske varit mer tydlig med att jag bara var intresserad av ett par eftersom jag fortfarande har tanken att jag ska hitta några billigare.
efter en stor miss i kommunikationen och ej returbara linser kom vi ändå fram till en godtagbar lösning. jag behövde inte ta ut alla linserna på en gång utan får lösa ut ett par i månaden. billiga linser får jag leta senare.

update: det var visst två vänster linser jag fick med mig hem. nåja bara att göra om och göra rätt. får gå tillbaka imorgon och byta till mig en höger lins. en vacker dag kommer allt säkert att gå som planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar