onsdag 2 januari 2013

nyår då.

hade turen att bli hembjuden till L.L på nyårsafton.
ett trevligt gäng med människor och god mat.
det serverades färska fikon med getost och honung till förrätt. varmrätten bestod av rostbiff, potatisgratäng och trattkantarellsås. efterrätten var citronsorbet med bubbel.
otroligt gott!
vid tolvtiden gick vi iväg till en park för att titta på raketerna. sen hem till L.L igen för lite singstar och andra trevligheter.
kvällen avslutades med en promenad hem i regnet. men jag hade turen att få låna en fin mössa från värdinnan för att rädda de få lockarna som fanns kvar.
väl hemma var jag alldeles för pigg för att sova. matlagningsprogram på tv:n fick vara mitt sällskap tills jag klockan fem kom fram till att jag nog borde sova.
tack för en välbehövlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar