torsdag 10 januari 2013

när omständigheter stänger en dörr öppnar grannen ett fönster

sälenresan blir ju som sagt inte av. men jag fick förfrågan igår av bästagrannen om jag inte skulle vilja följa med till gran canaria istället!
det finns nämligen ute en all inclusive resa för cirka 6000 kronor.
hur kul skulle inte det vara?! eller som grannen sa: nu har vi provat på att bo grannar i sverige ett tag, varför inte prova utomlands. 
en av de bästa idéer jag hört på länge måste jag erkänna.
den enda vägbulan efter vägen är att man måste vara två för att boka biljetten. man får inte vara singelresande, eller det kanske man får, men det finns inga rum för människor som jag. singel och ensam.

så är läget just nu. hittar jag ingen människa som vill åka med oss får jag helt enkelt stanna hemma. vilket känns lite tråkigt. jag vill ju simma med delfiner, det står faktiskt med på min bucket list.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar