onsdag 1 augusti 2012

en dag fyllt av trevligt sällskap och god mat

har tillbringat dagen i vår huvudstad. trivs rätt bra där. speciellt nu när man börjar hitta lite och när man vet hur man ska ta sig fram. för några år sen var jag väldigt anti stockholm, men jag gillar stan mer och mer. synd det ska vara så svårt att hitta lägenhet där, annars skulle nog flyttlasset gå dit nästa gång.
men i alla fall, började med att åka ut på söder direkt från centralen för en lunch i tantoparken med hedlund. åt en smaskig macka med pesto, soltorkade tomater och mozzarella ost. enda missen var att det var valnötter i brödet så jag fick spotta ut några bitar. vill ju inte tillbringa dagen på akuten igen.

åkte sen in till centrum igen för en fika med jens, malin och dottern neah. wayns fick det bli och den tradionella daimtårtan.
sen var det dags för shopping. en rask promenad ner till stureplan för en titt in på zara. sen vidare på biblioteksgatan, nk och avlutande på drottninggatan. har mina stadiga butiker som jag alltid går till, fast idag tycker jag shoppingen gick lite trögt. men hittade i alla fall några saker som jag blev nöjd över.

innan tåget gick hem besökte jag burger king. hm, nu när jag tänker efter undrar jag om inte jag la mest pengar på mat! nåja, bättre shopping lycka nästa gång. men det blev en mysig dag och det är ju alltid kul att träffa folk från schtaaan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar