måndag 20 juni 2011

hur man gör en kvinna lycklig

när jag köpte mina senaste skor fick vi se prov på vad bra service är. mannen i butiken säger på bruten svenska att vill du köpa skorna kan jag fixa lite rabatt, inte för att jag vill bli av med dem. utan bara för att jag är så snäll.
när jag har betalt säger han plötsligt oj, nu glömde jag ge dig rabatten, men du kan få en present istället. han lägger ner en liten påse i den stora påsen. blinkar åt mig och viskar: det är en guldklocka!
uppriktigt, hade han lagt ner ett par urtvättade strumpor hade jag blivit lika glad. det är tanken som räknas. sen om tanken var att bli av med lite gratissaker, det skiter jag i. jag gick med ett leende från affären i alla fall.
vad jag fick? en väska. en liten sån där väska där man rymmer mobilen, någon nyckel och kanske lite pengar. perfekt till utlandet eller de långa promenaderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar