torsdag 2 juni 2011

att nått så lite kan vara så elakt

att befinna sig i samma stad där en elak liten parasit regerar är inte det lättaste. mamma var så gullig att hon knöt en svart rosett på vattenkranen så jag inte skulle glömma bort mig.
jag är livrädd att få parasiten, ge mig hellre vanlig magsjuka. men tanken att en parasit simmar runt i min mage klarar jag inte av.
frågorna är många. kan man kissa? den kan inte hoppa upp i skruttan och ta sig till magen.
kan man andas i dushen? eller kryper den genom näsan och tar ett svanhopp ner i magen.
kan man tvätta ansiktet? eller kryper den in i mungipan och firar sig nermed  ett rep i matstrupen.
ja ni kan förstå att dessa två dagar inte varit lätta.
vill du ha ett glas vatten till ditt vinglas, fick jag frågan igår.
ja, svarade jag lite för snabbt. men jag fick inte ångra mig, utan fann mig stående med ett glas vatten i handen. kan ju meddela att det glaset stod orört resten av kvällen.
imorron ska jag ta en lång dusch och dricka minst två glas vatten när jag kommer till umeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar