torsdag 13 januari 2011

vet inte vad jag ska säga

funderar på att lära mig koka palt. då kilopriset på palt här nere är skyhögt och mamma inte finns i närheten för paltkok skulle det kanske vara en bra idé.
när jag berättade det igår för viktoria och emelie börjar emelie prata om att "det är ju bara att köpa en korv med palt"
jag och viktoria tittar oförstående på henne och frågar unisont, va??!!
"ja men det är ju bara att köpa en sån där korv och koka, sen gör man ju bara en vitsås och steker lite fläsk till" säger hon med ett sånt där leende som bara ett oförstående barn kan ha.
det visar sig att palt för henne är en korv blodpalt som man kokar och äter vitsås och fläsk till. det finns visst även torkade paltflingor man kan koka.
vad är det för ställe vi bor på???!!!

snälla, snälla om någon sitter på ett bra paltrecept kan ni inte skicka det till mig?

1 kommentar:

  1. Det finns mix för palt, rasperballer kallas den ock ett flertal norrlänningar säger att den är god, testa vettja.

    SvaraRadera