torsdag 20 januari 2011

vad är väl en toffs på en bal

en gammal klasskompis på besök i stockholm kastar ut ett cry for company på facebook. hon har fått en rolig festinbjudan, men ingen att gå med.
tråkigt nog, fast kanske inte så konstigt nog, ska jag upp tidigt och jobba så jag kan inte följa med denna väldigt roliga personen ut och svänga dom lurviga.
då får jag veta att festen är inte vilken fest som helst, utan maria montazamis fest.
kastar snabbt en blick på klockan, räknar på hur lång tid jag kan behöva till att bli färdig och kommer fram till att there is no chance in hell att jag ens skulle kunna hinna limma på en lösögonfrans.
men det går ju packa med sig!!!
kommer bryskt ner på jorden när jag sen inser att jag inte skulle orka med att ta en buss hem klockan 02.32 från stockholm och vara framme i västerås 06.15, en kvart innan jag börjar jobba!
det glamorösa livet är nog inget för mig.

1 kommentar: