lördag 8 januari 2011

konsten att glädja en 20 åring

tog oss en liten improviserad utekväll igår.
träffades nere hos strand för lite surr och ett glas vin innan vi trippade iväg för att se vad det var för folk ute.
det var inte så mycket folk ute och dom som var ute var konstig.
helt plötsligt när jag och puff sitter och spanar på folk kommer det fram en lite väl för överförfriskad (både med mat och dryck) herre och börjar babbla om hur det var på den gamla goda tiden. om hur det lågs och sögs friskt på stället utan att vakterna brydde sig.
vakterns som stog en liten bit från oss tyckte nog han svajade lite väl oroväckande mycket och av rädsla att han skulle ramla och krossa mig skyndade dom sig fram till oss och visade mannen på dörren, haha.
ja det var nog det mest spännande som hände. förutom den stackars 20 åriga killen som ville berätta för mig att puff var så vacker. tabben han gjorde var att han stog och skrek det i mitt dåliga öra.
"va, är hon viktig?"
"va, är jag viktig"
"va, nä hon säljer inga valpar!"
har nog aldrig sett en så besviken kille. men han kämpade i alla fall och glädjen i hans ögon när jag väl förstog vad han sa är obeskrivbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar