tisdag 25 januari 2011

är det bara jag men har inte brevbärarna blivit mindre uppmärksamma?

vaknade tidigare ur min febersömn av brevbäraren som med våld försökte trycka in två brev genom mitt brevinkast.
nyfiken som jag är var jag naturligtvis tvungen att gå upp och se vad för intressanta räkningar det kunde vara. fann mig stående som ett frågetecken med breven i handen.
har jag utan min vetskap flyttats till en ny stad?
heter jag inte längre mari?
vad är det för dag idag?
varför fungerar inte tankeöverföring?

i min hand höll jag nämligen två brev som skulle till en sara i smedjebacken. tio mil innåt landet. stackars sara som nu sitter och säkert väntar på dessa brev. stackars mig som nu måste ta mig ut ur lägenheten imorron för att posta vidare dom.
inkompetenta brevbärare som inte ens har en susning om i vilken jävla stad han befinner sig i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar