onsdag 26 januari 2011

varning för bitterhet och spoileralert. så har ni tänkt se up in the air behöver ni inte läsa

såg en film igår up in the air, den hade fått första plats i någon omröstning som bästa komedi 2010.
my ass!!
nog för att jag inte var top 100 igår, men jag mådde betydligt sämre efter att ha sett den filmen.
filmen då, ja den handlade om en man (george clooney) som reste amerika runt och sparkade folk åt olika företag. han var på resande fot så gott som hela året. det var hans liv och han älskade det. han hade som mål att bli den sjunde människan i usa (?) som hade rest en miljon miles.
förhållanden var inget för honom då han aldrig stannade tillräkligt länge på ett ställe för att få det att fungera.
so far so good.
men sensmoralen med filmen var ungefär denna:  följ inte dina drömmar-gift dig-skaffa familj annars kommer du stå där gråhårig alldelens ensam och ingen kommer vilja vara med dig för alla kommer vara upptagna med sina egna familjer.
visst kan tänka mig att ett visst klientel i världen tycker att det är en gullig och fin film läs: lyckliga par.
men som singel rekomenderar jag den inte. jag trivs som singel och känner absolut ingen "press" över att hitta någon. den filmen fick mig att må illa fysikt och skamsen över att jag inte lyckats bli en ihopjävel (som robbin brukar säga). det är inte det jag förväntar mig när jag sätter mig ner för att se en komedi.
kollade upp sen och den är klassad som romantisk drama. romantisk?? vart då??visst, han hamna i  säng med en kvinna som han blir rätt förälskad i. men som sen visar sig vara gift, hans "elev" blir dumpad av sin kille och hans syster håller på att bli dumpad på sitt bröllop.
världens sämsta romatiska drama komedi.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar