fredag 5 februari 2010

svengelska


ni förstår mina vänner inorr (och andra ställen utom västerås) att här finns det ett ställe som heter blue moon bar. detta ställe ligger förresten otroligt nära mig. om någon undrar kan jag roa mig med att räkna hur många steg någon dag :)
varje fredag (tror jag iaf) har dom aw som dom kallar det här, after work för oss andra dödliga.

man betalar en summa och får äta hur mycke man vill av en tacobuffé. det är även happy hour fram till åtta. då ett glas vin till exempel kostar 33 kronor och då menar jag ett GLAS vin inte ett halvfullt snappsglas.

idag när jag kom hem från jobbet (just efter fyra) fick jag då se kö utanför, ordningsvakter utplacerade, uppsminkade kvinnor, pojkar som smygdrack öl runt hörnet, taxibilar och höra musik dunka ut ur lokalen.
kan säga att jag kännde mig rätt malplacerad där jag svängde runt hörnet och hamnade mitt i kön.


nu är det helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar