tisdag 23 augusti 2011

glossy glossy

önskar ofta att jag kunde skriva. så där spännande, gripande, roligt, intressant och öh...sammanhängande. att jag inte gör det har jag fått acceptera. lite så där grinigt som en dålig förlorare. men ändå accepterat.
så när jag såg att en gratistidning i västerås sökte lite extra folk. folk som kan skriva, fota och komma med bra idéer tänkte jag naturligtvis inte på mig själv, utan på den person som jag vet kan allt det där.
nämligen piff.
som vanligt tänker ju två smarta hjärnor lika och hon hade redan noterat och funderat på att skicka iväg en ansökan.
efter den sedvanliga peppningen och o-t-r-o-l-i-g-t bra idéuppslag avslutade vi med ett myteriförsök. jag och puff bestämde helt sonika att vi skulle ta hand om allt grävarbete och piff skulle bli vår spökskrivare. vi ansåg det vara en bra win win situation (jag och puff alltså). hon skulle få öva på skrivandet och vi stackare som är singlar, ensamma och okyssta skulle få göra en massa roliga reportage. tyvärr gick inte det igenom. förstår inte varför??!! blev till och med kallade galningar!!
men, men åter till det jag ville ha fram. piff skickade alltså in ett cv och några krönikor. och nu ska hon publiceras :) med bild och allt. en helsida blir det.
fy fan så jävla bra. nu är det ju inte första gången piffen publicerar något, men ändå. att publiceras i ett stylisch magazin det är väl ändå rätt coolt.
grattis babe.

1 kommentar: