måndag 8 augusti 2011

ett hus, en pasta och några kilometer längre

vi började vår resa till ostkustenspärla, västervik. staden jag tog min student i, staden som fortfarande har en stor plats i mitt hjärta. campingen såg inte riktigt likadan ut som jag minns. det är konstigt men jag jobbade en hel sommar på grillen där, fast jag var aldrig och badade eller såg hur campingen såg ut.

på kvällen tog vi bussen in till centrum. åt den godaste pastan jag ätit på länge. spanade in huset vi bodde i och promenerade igenom staden.

där bodde jag ett år av mitt liv!

vi konstaterade även att tiden stått ganska stilla i den småländska staden.

på vägen hem bestämde vi oss för att promenera tillbaka. vi tog en genväg som tog lite längre tid.
jag: tror det är här vi ska gå om jag inte minns fel.
puff: fast bussen kom ju därifrån!
jag: ja, det klart det är ju ändå 20 år sen jag cyklade vägen till campingen varje dag.
puff: ja det är ju rätt länge sen.

kan ju meddela att jag är rätt glad över gps. men fram kom vi och en ny sida av västervik fick jag se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar