tisdag 30 augusti 2011

:)

idag kom den äntligen. style, the glossy paper som piff fått en krönika publicerad i.
är rätt stolt över fina piff! och hon på bianco måste trott jag varit rätt knasig som bara satte fart mot tidningen, tog en och vände på klacken. (stannade inte ens och kollade på några skor)
en krönika som handlar om att komma från en småstad där alla tittar konstigt på en för att man följer trender. till att flytta till en större stad där alla tittar konstigt på en för att man kanske inte följer trederna riktigt så mycket som man "ska"
känner igen mig lite. fast jag har aldrig ansett mig själv som en hardcore fashionista. trots några tappra försök där i 20 års åldern. jag har mer varit så att har jag sett något jag gillar-har jag haft det på mig och sen får alla tycka vad de vill.
men ett av mina modestatement som jag kommer ihåg var i början av nittotalet, just efter pretty woman succén, då lårhöga stövlar helt plötsligt blev populärt. jag skyndade mig att köpa ett par. men efter att ha blivit kallad hora en hel kväll ute på krogen (bland annat av min dåvande pojkvän) packades de ner i en kartong tills det blev mer legetimt att ha på sig de. det vill säga, när jag inte var själv på utestället med höga stövlar.
men nog om det. nu ska jag låta er läsa krönikan själva. så skynda iväg och hämta ett ex nu!

2 kommentarer:

  1. Jag har lanat din bild till min blogg, hoppas det gar bra - jag har ju liiite langt att hamta upp en egen papperskopia =) xxx

    SvaraRadera
  2. det går så bra så :)

    SvaraRadera