fredag 25 april 2014

Allt förfaller

Min allergi har i vår tagit ett stort kliv framåt.
Det är alltid lika spännande att se vad för "roligt" den kommer hitta på. Det kommer som nya saker varje år.
I början var det bara lite snorigt. Sen kunde jag helt plötsligt inte ha katter längre. Äta äpplen och andra frukter fick jag helt plötsligt sluta med. För några år sen började det klia i halsen av bara pollen i luften. Ingen kan ju glömma hasselnötstårtan som gav mig en tunga tjockare än en falukorv och den hysteriska sjukvårdsrådgivnings tanten. Förra året dök allergin aldrig upp, ja förutom någon enstaka dag. Men i år dök den istället upp med lite nya saker.
Vakna med knallröda ögon och mitt nya hatobjekt, trånga luftvägar. Fick sova halvsittandes natten till idag då det kändes som om någon satt på bröstkorgen.
Så nu har jag en till grej att packa med i handväskan. Bricanyl. Ska bli intressant och se om det fungerar. Har inte hämtat ut det än. Tar det på vägen till roligheterna ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar