torsdag 24 april 2014

Tillbaka till stenåldern

Nackdelen med att cykla till jobbet (förutom att det är så jäääääla tråkigt) är att jag ofta glömmer mobilen. För det mesta har jag glömt den hemma, eller bara hörlurarna. När jag promenerar då märker jag fortare att den är borta eftersom jag lyssnar på musik.
Men idag glömde jag den på jobbet.
Insåg det när jag kom fram till stan för min tid hos optikern.
Vad gör man?
Min första tanke var, jag ringer jobbet och ber någon ta med den till stan. Det går ju si så där, jag har ju ingen telefon. Min andra tanke att skit i det, jag tar den imorgon funkade inte så länge det heller. Jag står ju utan väckarklocka om jag inte har telefonen. Ja men jag köper en ny väckarklocka på en affär. Vänta nu, jag hade ju bara 20 kronor kvar på kontot! Ja men jag kan ju flytta över pengar. Fan jag har ingen telefon. Kan man ställa TV:n så den slår igång? Eller datorn? 
Ni kan förstå att kallsvetten började rinna.
Men som tur är var dom gulliga hos optikern så jag fick låna deras telefon. Stressad över att hinna ringa innan halv tre då jag skulle kolla ögonen och innan L.L hann cykla hem från jobbet fick mig att helt glömma bort numret till jobbet. Till slut är så gott som hela butiken involverad i att leta numret.
Kan du inte googla fram det var det en kund som frågade.
Nä, jag har ingen telefon!
Efter en stund hittade vi numret och jag fick tag i en annan som bor i stan som kan ta den med sig.

Nog för att min telefon inte ringer ofta, typ så gott som aldrig. Men fan va tyst det är utan den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar