måndag 19 oktober 2009

köp två betala för tre

drömde inatt att jag tappade en tand. min kanintand var det som bara ramlade lös. (kanintanden=min ena visdomstand som inte har någon kompis på nedervåningen, det innebär att den inte har något motstånd och då växer den helt enkelt!)
i alla fall har jag länge tänkt på att jag ska boka tid hos tandläkaren för att dra bort den och kanske samtidigt laga lite här och där.
men nu är det ju så att jag gillar inte dom där tandläkarna. smärtan har jag inte så mycke att säga om, det går över. jag gillar bara inte att ligga där i stolen, med sjuttielva saker i munnen och varför(?) ska dom envisas med att skölja med kallt vatten. har dom inte hört talas om känsliga tandhalsar?!
när man ligger i den stolen så är man helt maktlös. man tar sig ingenstans. man kan inte backa iväg eller smita lite åt sidan. utan man ligger där med fingrar, sugasaker, blåssaker, borrar, speglar, bommull och en massa annat i munnen. man kan inte ens be dom ta det lite lugnt.

gillar dom inte.

sen har vi ju då nästa sak. priserna! nu finns det ju säkert ni lyckliga människor där ute i världen, som inte brukar ha några hål i era tänder. men en sån lycklig människa är inte jag. under hela mitt liv har jag aldrig gått från tandläkaren utan att behöva laga ett hål.
sen så tycker jag faktiskt att dom borde börja profilera sig lite mer och inte lita på att folk kommer när dom måste. varför inte köra en liten REA drive. typ (nu brainstormar jag helt fritt) laga två tänder, få ena lagningen gratis. eller varför inte. laga en tand, få en dragning för halva priset. det finns hur mycket som helst. blek dina tänder hos oss, så får du undersökningen för halva priset och en eltandborste.


nåja, får nog bita i det sura äpplet och boka in mig hos dom snart. efter jul kanske.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar