måndag 19 oktober 2009

dirty business

sitter här hemma och äter lite ostkrokar, godis och chokladmuffins (rester sen helgen) samtidigt sitter jag och skickar in ansökningar till förskollärar tjänster. hur många ställen är det jag har sökt på nu? hur många har ringt för att höra lite mer?
noll, ingen som har hört av sig. tycker lite synd om mig själv.

konspirationsmari misstänker genast att min förra rektor ger mig onödigt dåliga referenser. så jag inte ska flytta, naturligtvis, inte för att han inte gillade mig!
det är en smutsig branch, dagisverksamheten, ska ni veta. det kan man inte tro, men mark my word. kontakter, kontakter, kontakter är det som räknas. inte hur snabbt man kan byta en blöja och snyta tre näsor. nä, får nog ta och söka jobb på IKEA istället. fast det skulle nog bli för dyrt i längden. eller tänk, TÄNK, om jag jag skulle få jobb på en skoaffär!!!!

jag får nog ta och flytta ner på vinst eller förlust. bara så man får in en fot. springvicka får man alltid göra. har ju klarat mig i 18 år från att göra det, så nån gång ska väl vara den första.
men först ska jag nog ta en till chokladmuffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar