onsdag 7 oktober 2009

främmande kropps instrument

just ja, hur kunde jag glömma!
tog mig ju en promenad till akuten i måndags. fick ont från gallan (det är vad jag tror det är i alla fall) efter middagen. ringde sjukvårdsrådgivningen för att höra om dom hade tips på vad jag skulle göra. gå till akuten och få en tablett, var hennes svar. så sagt och gjort, stampade iväg för att be om lite knark.

har inget emot akuten, inte när man inte har så ont. var rätt trevligt. fick bli försökskanin till två sköterskor som skulle prova på ett nytt arbetsätt. triagemottagning. jag var inte direkt högprioriterad, utan hamnade rätt långt nere på prioriteringslistan.
efter mig kom det in en tjej, kanske 14-15 år, hostade och hade uppenbarligen feber. hon fick komma in fort som blixten. skulle nog tro dom misstänkte svininfluensan. rätt glad att vi inte delade väntrum så länge.
konstigt nog, fast jag inte var högprioriterad, fick jag komma in rätt fort. satt nog inte mer än en timme, max.


fick med mig två tabletter, som hjälpte föga. fick höra dagen efter av en av alla mina apoteksvänner, att jag lika gärna hade kunnat ta en ipren. så det var 300 kronor jag lika gärna hade kunna köpa skor för.

passade på att foto lite när läkaren gick ut. lite svårt att läsa, men det fanns i alla fall instrument som hette. ögonlocksvändare, främmande kropps instrument, instrument för tårkanal och cornealfräs och borr. huvva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar