fredag 31 december 2010

liten resumé av julen i schtaaan

det fikades (på waynes) med både lilla linda och piff.
piff passade även på att göra sig skitsnygg i håret. inte på waynes medans vi fikade dock, utan hemma. vi hittade snöhögar högre än berg som vi bara var tvungna att klättra i en kväll. vi blev snöiga och blöta. men oj så kul vi hade.
åt god mat på olearys med mamma och såg skellefteå förlora mot djurgården. firade juldagen med marie på s8 och träffade lite fint folk från förr.
insåg än en gång vilken hockeytokig stad skellefteå är när jag hälsade på i kulisserna på en butik. där hängde spelschemat för aik på anslagstavlan blandat med annan information.

gunnar visade skellefteborna hur man festade. han har fortfarande baksmälla! det var panik i södra sverige av all snö och rådjuret var nästan översnöad, men han hade ändå ingen panik.
upptäckte att rutiga skjortor var väldigt innen bland de manliga könet i västerbotten. rutor var man än tittade.
jultomten kom på besök och jag hade visst varit snäll. fast jag fick sitta still mest hela tiden då jag eventuellt hade fått magsjuka. vilket sen visade sig vara en kombination av gallan och mensvärk.
jag och piff tog med oss våra kameror och fotade snötäckta hus, snötyngda träd och söta kattungar.

ja, det var ungefär det som hände i skellefteå under min julledighet. tack alla inblandade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar