söndag 12 december 2010

det är jag och stålmannen

oj vilken snurrig, rolig, spännande, intensiv lördag det blev. vet inte riktigt i vilken ende jag ska börja. så vi börjar väl med gunnar.

när gunnar insåg att jag hade tänkt åka in till stockholm med tåg, blev han som ett barn på julafton. han hoppade och studsade och skulle bara med. så sagt och gjort han packades ner i väskan och vi hoppade på tåget. allt var frid och fröjd fram tills tåget började komma upp i maxfart. då blev han lite ynklig och rädd (han är inte så tuff som man tror) och ville krypa ner i väskan igen.


framme i stora staden träffade vi söta å. och hennes syster jossan. jossan med vän valde att strosa i gamla stan medans jag å. och hennes kompis anita sökte reda på ett ställe att äta lite lunch och ta en fika. maten var supergod och vilka bakverk till efterrätt!
efter maten gick vi vidare mot söder. mycket folk, slaskiga gator (förstår helt plötsligt varför 08or inte gillar snön, det hålls ju inte efter!! skrapa gator har dom inte hört talas om det?), blöta skor och sockar, demonstration mot rasism, många poliser och lite shopping.
tillbaka inne i centrum samlades vi för att gå ner och äta lite libanesisk mat. otroligt gott!!! efter en snabb omklädnbing inne på damtoan tog jag gunnar under armen och sprang till tunnelbanan och vidare till sumpan. robb spelade på garbo.


beställde några goda drinkar av snygg bartender, pratade lite med robbin och sprang sen iväg till tåget igen. men mer om det kommer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar