söndag 18 juli 2010

min fantasi av en semester



mina drömmar och förhoppningar på min semester.


1. grilla! ja jag har bara ätit grillat en gång än så länge detta halvår, så nu jävlar är det bara för folket i umä/schtaaan att plocka fram grillarna och bjuda mig på mat för här i wästeras suger dom på att bjuda mig på grillat ;)


2. sol. ok, jag vet jag har klagat på värmen. men jag har absolut inget emot värme och sol.
check

3. gå på en badstrand och känna sanden mellan tårna. ser byske havsbad eller pite havsbad som starka kandidater.
check, iaf piteå än så länge, vem vet det kanske hinns med lite strandpromenad i byske med

4. gå hem från krogen i ett stilla sommar regn, barfota. det är sommar för mig.
check, eller till hälften iaf. inget stilla sommar regn, men dock barfota

5. sitta i någon park och äta en mjukglass.
hm, räknas snålsmaka av mamma utanför frasses?


6. sitta på någon uteservering och ta ett glas vin. skrämmande, med det här vädret som varit, men jag har inte varit på en enda uteservering!! och nej, jag räknar inte öltälten på festivalen!
check


7. ligga i en solstol och läsa en bok. kan bli svårt då ingen jag känner bor så till att man kan ha en solstol.


8. äta suring!


9. äta massor av kräftstjärtar :)
en burk med heta kräftstjärtar äten!

10. turista



naturligtvis förväntar jag mig att träffa vänner och bekanta med. nu ska det bli kul och se hur många saker av dessa som jag lyckat uppfylla.

edit: men jag glömde ju hur många saker som helst!!


11. sitta på en parkbänk en hel natt, se solen gå upp och disskutera livet med någon snygg man.
check ;)


12. dricka mor-mors saft och äta nybakta bullar.


13. bli överraskad av ett spöregn.


14. spela minigolf. (vad hände med golfkursen jag hade tänkt ta, kanske måste skaffa klubbor först)


15. fota!
check

4 kommentarer:

  1. Jag kan hjälpa dig med: 1, 4, 5, 6, 7 (definitivt 7), 8 och 14...säg bara till!

    SvaraRadera
  2. låter ju jätte bra :) fast det vore ju en fördel om jag vet vem du är, så jag vet vilken solstol jag ska sikta in mig på ;)

    SvaraRadera
  3. Vem av dina vänner bor i hus, gillar att parta, sitta på uteservering, grillar gärna och äter gärna rutten fisk...och bor i Umeå??

    SvaraRadera
  4. jaja, men umeå visste jag ju inget om och så kunde det ju vara någon av mina andra oräkneliga läsare som bara ville vara snäll och hjälpa mig ;)

    SvaraRadera