söndag 28 februari 2010

i scream, u scream, we all scream for ice cream

varför kan jag inte vara som normala människor när jag bli sjuk. tappa aptiten och bara känna lugnet.
nä, jag äter som vanligt (fast det svider i halsen) och eftersom man är ju såååå sjuk, då får man unna sig något gott.
schwarzwaldtårtan i min frys lever farligt. glass är väl bra mot onda halsar?


har just ringt och sjukanmält mig imorron. varför känner man sig som en bov. jag vet att det inte finns några vikarier och att jag inte kommer vara den enda som är borta. men efter min promenad till hemköp insåg jag att den 2,5 kilometer promenaden till jobbet imorron kommer bli slitig, svettig och kantad med hostattacker.
är mollipect receptfritt?
är i stort behov av slemlösande. har redan börjat knapra rinexin i förebyggande. bihåleont kommer ju som ett brev på posten efter mina förkylningar.

nä, nu blir det hårdhandskarna mot förkylningen. blutsaft, rinexin, te med honung och sömn. har tänkt vara frisk till på tisdag. önskar mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar