torsdag 18 februari 2010

drömmar av guld

måste nog snart skaffa en egen drömetikett :)
nattens dröm och häng med nu för den är lite komplicerad.

jag har flyttat in i en ny lägenhet som jag tagit över efter en på jobbet. det är en etta på 66 kvm. upptäcker efter ett tag att det finns ett "panic room" på tre rum i lägenheten! detta är visst ganska vanligt på gatan där jag bor får jag höra av en väldigt trevlig granne.
i lägenheten har hon som bodde där tidigare, lämnat kvar massor med saker. kläder, möbler, gardiner osv

genom källaren (som jag helt upptäcker att jag har) kan man komma ut till typ tunnelbana direkt till stockholm. väldigt harry potteraktigt. man kan även åka tunnelbana till barcelona därifrån (inte illa!)

helt plötsligt sitter jag på ett flygplan, vi flyger väldigt lågt, så lågt att jag kan se folk hoppa i vattet i thailand (?). sen landar vi i visby. men jag ser visby som på en karta. om ni tänker er att man letar upp en stad på eniro och zoomar ut så hackar ju som bilden. liknade så var det i drömmen. förutom att det var som en tecknad serie och gotland låg på en hög klippa som blev högre ju mer man zoomade ut. såg även här folk som dök i vattnet från klippan.

ser nästan fram emot att sova i natt, verkar vara inne i en drömrik period igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar