lördag 7 maj 2011

törstiga små djur


samtal mellan jag och en två och ett halvt årig flicka en solig eftermiddag
jag: har ni några djur hemma?
flicka: nääää.....jo!
jag: vad har ni för djur då?
flicka: hästor och kossar
jag: jasså både hästar och kossor. några mer djur?
flicka: ja, grisen
jag: aha. har ni någon katt eller hund?
flicka: ja
jag: har ni någon fågel
flicka: nä, haha, ingen fågel
jag: kanin då kanske?
flicka: ja och en elefant
jag: en elefant! rymms den i eran lägenhet med alla andra djuren?!
flicka: nä, tokig, haha. djurhuset.
jag: så den bor i djurhuset med dom andra?
flicka: ja (tittar på mig som om jag inte fattar något)
jag: vem sköter om alla djuren då och ger dom mat?
flicka: dom gillar inte mat.
jag: men vad äter dom då?
flicka: cola
jag: vanlig, light eller zero?
flicka: nu vill inte jag prata med dig mer. du fattar inget, du är bara tokig.

?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar