torsdag 26 maj 2011

en helt vanlig dag

barn: här får du en kopp kaffe. räcker mig en liten kopp full med sand
jag: å, tack. tyvärr dricker jag inte kaffe. men om du har en kopp te eller ett glas cola zero med massa is så smakar jag gärna.
barn: ja vänta du får ett glas lelo. räcker mig en hink med sand
jag: tack så mycket. gör en ansatts till att dricka.
barn: nej! stop först lit sånt här. strör mer sand över sanden i hinken.
jag: aha, vad har du i för spännande i min cola nu då?
barn: salt.
jag: å okey, får jag smaka nu då?
barn: nej, det ska vara mer salt och lite pannkaka. strör ännu mer sand i hinken
jag: pannkaka?!
barn: ja och så lite skruvar.
jag: vänta nu, menar du skruvar man skruvar med eller skruvar man äter?
barn: äter så klart. tittar på mig som om jag vore dum
jag: hm, undra var isen tog vägen?
barn: ingen is. mera salt.
barn 2: och socker!!
jag: tror inte jag vill smaka på det här. inte ens på låssas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar