fredag 9 maj 2014

Vara pengasnål eller tidssnål?

När jag kommer tillbaka från USA hade jag tänkt hoppa på ett nytt flyg och passa på att hälsa på hemma hos mamma. Tyvärr är det bara SAS som flyger dit. Priset tur/retur med dem går på 3297 (nästan lika mycket som flygbiljetten till USA!) Restidsmässigt är det det bästa då jag ju landar där jag ska vara. Samtidigt måste jag vänta fram till sex på kvällen med att flyga. Vi ska vara framme på arland klockan 13.00, men sånt vet man ju aldrig om det stämmer så jag vågar inte boka den billigare biljetten klockan 14.40

Jag kan lösa saken på ett annat sätt, nämligen flyga till Umeå med Norwegian och sen ta bussen till Skellefteå. Den resan går på endast 1705. Restidmässigt suger det alternativet. Flyg en timme och sen buss i två och en halv timme.
Orkar jag verkligen det då när jag kommer tillbaka?

Det som är lite komiskt är att jag är framme i Skellefteå ungefär samma tid, vilket alternativ jag än väljer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar