lördag 24 maj 2014

Hur ska jag kunna vända dygnet?

När jag började gäspa efter ett halvt glas vin igår kväll klockan nio insåg jag att jag är slut som artist. 
Lika bra att skicka in anmälningsavgiften till PRO. 
Varför ens försöka låssas som om man orkar med att hålla sig vaken längre än nyheterna. Det är ju en himlas tur att partyinbjudningarna kommer lika ofta som Halleys komet. Kan ju inte riskera att somna i finkläder och smink. 

En annan fördel/naktdel med att somna innan solen gått ner är ju att man vaknar innan de sista personerna tagit sig hem från efterfesten. Idag hade jag faktiskt planen att tvätta fram till tio. Tråkigt nog hade jag visst tagit fel dag och resten av dagen var bokad. 
Nåja, men ute lyser ju solen och det kan vara skönt med lite solsken. Tänkte i alla fall så tills det slog mig att idag är typ dagen då jag har tid att städa iordning och fortfarande är något sånär onervös. 

Imorgon är jag borta mellan 6.30-23.00, måndag mellan 8-19, tisdag har jag tvättid direkt efter jobbet, onsdag går jag till jobbet 9 och har ingen aning när jag kommer hem. 
Visst torsdagen är jag ledig, men då har jag planerat vara lite bakis och bara vara ledig. Fredag jobb och alla sista saker som måste ringas och växlas. Lördag klipp å färg och förhoppningsvis träffa Keela. Söndag vara hur jävla nervös som helst med en släng av ångest. Måndag sista minuten olika besök som måste göras. Tisdag vara lullig hela dagen tills jag står på Amerikansk mark. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar