tisdag 10 april 2012

en sån liten värld vi lever i

mötte en man från värlmland. när jag berättade var jag var ifrån behövdes det bara en blick så pratade vi hockey.
han var naturligtvis besviken över att inte färjestad var i final (hejar alla från värlmland på färjestad?) men han trodde att en final mellan aik och brynäs skulle bli en kul final.
förresten sa han. min kompis är från skellefteå.
när han börjar prata om denna kompis inser jag helt plötsligt att det är ju en jag känner mycket väl. roffe och hans pappa jobbade ihop på brandstationen. jag och den killen gick i paralellklass på högstadiet och i samma klass på gymnasiet (tror till och med att vi kanske var tillsammans någon gång på 80-talet)

när jag ringer och berättar för mamma så berättar hon att hans mamma och min mamma (som för övrigt heter samma förnamn) legat tillsammans på bb tre gånger. först när de föddes, sen när jag och killen föddes och sist när våra småsyskon föddes.

som sagt världen är inte stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar