söndag 20 september 2009

helgens bravader

tänk vad skönt det är att bara slita av sig byxorna det första man gör när man kommer in genom dörren efter en kväll på krogen.

fast nu börjar jag i fel ände.
fredagskvällen blev lugn med mamma. lite sushi, lite rosévin och en tidig kväll. vaknade sju på lördagsmorgonen, pigg som få.

lördag, en heldag på stan med mamma, fick mig en förtidig födelsedags present. jättefint halsband och ett par örhängen från pearls for girls.
bokade bord på allstars. hockey (dock allsvensk) och god mat såg vi fram emot. fick en liten heads up på att inte beställa fajita pita, smaklöst var omdömet. tog en garic and pepper burger och den dög. men mammas hamburgare och den coleslaw vi fick var nog det mest smaklösa jag ätit. så gott som samma meny och samma priser som O´learys, men oj så mycket sämre.
snål som jag är åt jag upp allt, man gör så när mamma bjuder. tror aldrig jag blivit så mätt! kunde inte luta mig fram, var tvungen att luta mig bakåt i stolen och jag fick en helt ny förståelse för alla anorektiska typer. oj vad jag hade lust att stoppa fingrarna i halsen, inte för att jag mådde illa över allt jag stoppat i mig.
utan för att jag skulle få plats att andas!

vid halv åtta satt vi och gäspade i kör och jag längtade bara hem och ut ur mina byxor. damn, mina snygga snäva jeans med hög midja! börjar jag bli gammal? sitta och gäspa vid halv åtta. skämmes på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar