lördag 17 maj 2014

Det brukar inte gå som man tänkt sig

Trodde jag hade handlat mat för sista gången innan jag reser (förutom grönt och sånna korttidsdatum saker). Med frysen full av falukorv, köttbullar, räkor, torsk och kotletter. Skafferiet fullt av pasta, mos, ris och konserver med konserverade saker. Kylen full av ägg, mjölk, smör och citroner. 

Idag upptäcker jag att ketchup och senap är slut. Man kan inte äta korv och makaroner utan det. Har inte ens en burk krossade tomater bland alla konserver så jag kan göra korvstroganoff.
Köttbullar kräver ju också ketchup och torsken hade jag tänkt leva på till lunch de närmsta veckorna. 

Får bli lyxlunch med pasta, olivolja, vitlök, räkor, oliver och ruccolasallad. Fan, har ju ingen ruccola. 
Någon annan som har något bra tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar