onsdag 21 oktober 2009

ett finger i rumpan

har ont i min svanskota sen min lilla drutta-på-ändan-kväll, två veckor sen. googlade lite om vad man kan tänkas göra för att bli av med det onda. hittade en stackars person som hade skrivit in till sjukvårdsrådgivningen om smärta i svanskotan efter en pulkfärd.
dom hade listat upp tre vanliga scenarion om vad som kan ha hänt och hur man behandlar. jag har nu då bestämt mig för att det är alternativ ett som jag har råkat ut för. svanskotan har bara hoppat lite ur led och tillbaka igen. behandling för det är lite ipren eller alvedon så går det över, eventuellt kan man skaffa sig en liten fin sittring i gummi att sitta på, haha.

i alternativ två och tre är det ett pekfinger i rumpan som gäller om man har otur. detta för att lägga till svanskotan igen eller för att få musklerna runt om att slappna av.
inte för att jag förstår hur ett finger i rumpan får ens muskler att slappna av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar