onsdag 21 september 2011

vardagslyx en onsdag

fick frågan av piff om jag hade lust att äta middag med henne idag. dum fråga egentligen. här fick jag helt plötsligt en chans att komma undan pastasåsen jag ätit i några dagar och tvättning.
så jag pussade soffan adjö och sa vi ses snart. sen gick vi till en libanesisk restaurang som ligger just brevid mig. vi beslutade oss ganska snabbt för en meny för två. lite prova på meny. det var så otroligt gott.
vi fick in tunna bröd. fyra olika röror. vinbladsdolmar. sallad. falafel. calamari. friterat bröd med ost i. grillmix bestående av kyckling, köttfärsspett och grillbitar. allt kryddat med vitlök skulle jag tro.
till efterrätt en massa små söta saker och lite frukt. till det drack vi den största colan han kunnde hitta.
värt varenda öre.

det bästa av allt var att eftersom piff visst går igång på skitigt hår och armsvett kände jag inte behovet av att duscha innan ;)
tack för sällskapet <3

1 kommentar: