söndag 20 juli 2014

Lata dagar med planering

Det har visst varit väldigt fint väder idag. Jag valde att lulla omkring hemma i bara Bubba Gump tischa och Victoria Secret shorts.
Inte för att jag är bakis, utan mer för att jag kände att jag behövde en sån dag efter en lång natt på akuten (för att ingen ska behöva undra. Det var INTE jag som var skadad/sjuk eller något annat som gör att man besöker akuten. Personen i fråga är helt ok, det var bara en försiktighetsåtgärd och då vårdcentralerna är stängda klockan elva på kvällen är det bara akuten kvar. Jag var med som support och egentligen den som övertalade till ett besök där) ett långt nattligt samtal och många funderingar.
Jag har spenderat dagen med att vika tvätt. Lalla omkring. Ätit godis. Letat hotell och bara varit.

På tal om hotell. Då jag inte gjorde av med alla pengar på resan har jag ett litet startkapital för en ny resa. Planen är att åka tillbaka till USA nästa sommar. Fyra dagar i New York, tre dagar i Chicago och tio dagar i Miami är planen än så länge.
Resan blir en blandning mellan shopping, zoo, mat, musikaler, solning och bara ha det bra.
Pendlar lite om jag vill boka resan som detta år, alltså i början av juni. Eller boka resan lite senare och tillbringa 4:e juli i Miami.
Tråkigt nog är man tvungen att börja boka hotell redan nu. Det bästa är att man kan boka med gratis avbokning genom hotels.com.

Mot bättre vetande gör jag än en gång en förfrågan om ingen vill följa? Man behöver inte göra hela resan. Man kan välja delar av den. Kanske bara New York och Chicago. Eller varför inte lata dagar vid poolen i Miami.
Som vanligt vet ni var jag finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar