onsdag 27 juni 2012

framförhållning, finns det någon kurs i det?

fy den här månaden är en sån där månad då jag önskar att jag var bra på att klippa hår eller fixa naglar eller sy sparkdräkter till små katter eller tapetsera väggar eller massera ömma knutor eller fota bröllopsfoton eller poker eller blanda drinkar eller trä fina plastiga halsband eller.. ja ni förstår kanske vad jag menar. (egentligen önskar jag nog att jag var sparsam)
denna månad kommer jag nämligen att betala a shitload av money på saker som jag inte kommer göra förrän i höst! visst när oktober och november kommer så kommer jag att hoppa av glädje över att jag inte behöver lägga ut så mycket mer. men ändå. lägga ut en massa extra tusenlappar första semesterveckan!
hur tänkte jag där? 


nu tänker säkert ni sparsamma ordningsamma ordentliga personer att varför måste du göra allt det där i höst?? är det verkligen nödvändigt att trängas med 34 999 andra personer och hoppa upp och ner till en massa dunka-dunka musik? eller det andra är det veeeerkligen något du behöver göra?
på det svara jag bara. JA!! för det har tagit mig 40 år att hitta en person som faktiskt gillar samma musik som mig. en som också kan tänka sig att stå rätt nykter i ett folkhav och lyssna på dunka-dunka musik och bara vara. en som tycker det är roligt att någon gång dansa till något annat än schlager eller gamla hårdrocksdängor (alternativt madonna och rhianna)
så ja, det är värt varje öre. jag kan leva på havregrynsgröt och husmans hela sommaren. å om det skulle visa sig att jag vill ta ett glas vin så kostar castillo de gredos bara 49 kronor litern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar