lördag 9 augusti 2014

Lördagsklagan

Började dagen med att plocka undan i lägenheten. Städade fint i klädkammaren och ställde till sist fram dammsugaren när det började bli för varmt inomhus. Ställde fram den för att jag inte ska kunna smita ifrån dammsugningen senare i afton när det blivit svalare.
Gick ner på stan och köpte mig en sallad på Vivaldi för att sen sätta mig i Vasaparken för sol, god mat och frisk luft.
Hann bara börja äta salladen innan jag fick sällskap av två väldigt närgångna getingar. Som tur var var det inte mig de var intresserade av, utan salladsdressingen.
Till slut gav jag upp.
Insåg att jag skulle inte kunna slappna av med dom två surrandes över min mat. Dessutom blev jag ganska sur över att inte kunna äta min mat.
Packade ihop när de surrade bort sig en sväng och gick sen iväg med raska steg. Visst, jag hade kunnat gå de extra två kilometrarna till bryggan vid jobbet. Men jag vet hur kärvänliga getingarna är där med och ni som känner mig vet hur butter jag kan bli när jag inte får äta. Så jag gick hem.
Naturligtvis med sällskap av två hungriga getingar! Vid bron över Svartån blev jag äntligen av med dem och kunde gå hem i lugn och ro. Till min kokheta lägenhet.
Så nu sitter jag här och har äntligen ätit mat. Inser att det fortfarande är för varmt för att dammsuga och att min dag har blivit förstörd av två sketna getingar.
Har försökt sova en stund då jag har varit vaken sen sex i morse. Om jag har tänkt vara vaken längre än tv4 nyheterna behöver jag sova.
Men det är helt omöjligt.
Det går inte sova.
Det är för varmt.
Vet inte något ställe jag kan svalka mig på heller. Lögarängsbadet som visst är uppiffat känns för långt bort då cykeln fått punka. Djäkneberget har både fästingar och getingar. Vasaparken gå ju helt bort nu resten av sommaren. Bryggan är inte lika kul nu när man jobbar.
Nä, målar naglarna istället så kanske jag blir på bättre humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar