onsdag 29 maj 2013

i måndags damp ju månadens lön in på kontot. å idag hade jag äntligen tid att gå på stan för att göra av med lite av stålarna. utan att med andan i halsen dra kortet eller dividera med mig själv om jag verkligen behöver saken.
nog för att jag gjorde det ändå, men jag behövde i alla fall inte vara rädd att något okänt larm skulle köra igång bara för att pengar inte fanns på kontot.

som vanligt i början av lönen  försvann en bra klump med pengar. men så roliga saker var det inte när man tänker efter. utan mer måste ha saker.
* ett besök hos naprapaten
* det måntliga (heter det verkligen så? orkar inte googla) besöket hos synsam för att hämta ut linser.
* lite mat så jag klarar mig över helgen, nästa vecka åker jag ju norröver så då behövs det ju ingen mat.
* ett nytt paraply då mitt summerburstparaply blåste sönder härom veckan *snyft*
* en jobbtröja
* en examenspresent till min bror.
sen köpte jag faktiskt en liten kul grej till-mig-själv. en halsduk med färgglada mustacher på för 99 kronor.
visst var den lite söt? tänkte jag ska matcha den med gårdagens outfit.
 
naturligtvis fanns inte skorna kvar som jag såg ut förra helgen.
va bra tänker ni då. du behöver ju inga mer skor.
jag säger bara, tur de fanns kvar på hemsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar