lördag 29 oktober 2011

det började ju bra, men slutade bättre

nu har jag bokat en resa till umeå. började titta på när och om det skulle passa någon gång innan jul och insåg att det bara var helgen om två veckor som passade. om jag inte ville åka upp två veckor innan jul.
kastade iväg ett mass-sms till mina kära arbetskamrater med frågan om det var ok att jag tog en semesterdag. fick svar av en! kastade även iväg ett mass-sms till vänner och bekanta i umeå med frågan om de är hemma den helgen. inget svar av någon där än! vanan att folk svarar på en gång gäller visst inte på fredagskvällar, haha. i värsta fall får jag väl ta in på hotell, eller åka vidare till skellefteå om det skulle visa sig att det är massflykt från björkarnas stad den helgen. men resan är i alla fall bokad och

så långt hann jag innan jag blev avbruten av ett oväntat besök. då personen varken dricker kaffe, cola eller vin. inte äter godis, popcorn eller ärtskott kunde jag bara erbjuda soffan och mitt sällskap och det räckte som tur var.
men åter till resan. fått svar av nästan alla nu, på ett sätt eller annat. men än en gång har mobilnätet gjort lite som det vill. ogilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar